Poštovani klijentu,
Želimo vas obavijestiti o nekim bitnim promjenama i nadogradnjama koje se tiču vaše web stranice.
Moguće da do sada niste bili upoznati, ali vaša web stranica je izrađena na WordPress platformi. WordPress je najpopularniji sistem za upravljanje sadržajem s otvorenim kodom. Sada pokreće više od 43,3% svih web stranica. Impresivna zajednica stoji iza njegovog uspjeha. WordPress je snažan i prilagodljiv sistem, a njegova jednostavnost korištenja čini ga izrazito popularnim. No, zbog te popularnosti, WordPress je također česta meta hakera. To nije zato što WordPress nije dobar sistem. U stvarnosti, to je jedan od najpouzdanijih i najstabilnijih sistema. No, zbog ogromne zajednice saradnika i velikog broja dodataka i tema, održavanje sigurnosti WordPress stranice može biti pravi izazov.
Prema statistici koju je prikupio Web Tribunal:
- Na svakih 39 sekundi se dogodi online napad hakera.
- Svaki dan se stvori 300.000 novih malicioznih programa.
- Trošak povreda podataka u 2022. godini će dosegao je 150 miliona dolara.
Evo nekoliko statistika koje ilustriraju zašto je sigurnost vaše WordPress stranice od iznimne važnosti:
• 98% napada događa se zbog dodataka (pluggina).
• 81% ranjivosti WordPress-a proizlazi iz slabih ili ukradenih lozinki.
• 51% WordPress web stranica doživljava napade uskraćivanja usluge.
• Tokom 2021. godine, Sucuri je uklonio štetan zlonamjerni softver s 94% WordPress web stranica.
• 41% ranjivosti uzrokovano je vašim hosting platformama.
• 40% web stranica pogođeno je skriptiranjem između stranica.
• 52% napada dolazi zbog zastarjelih verzija WordPress-a.
• 59% stranica pati od ranjivosti izazvanih zlonamjernim kodom, zlonamjernim softverom i bot mrežama.
Saradnici WordPress zajednice svakodnevno dodaju nove dodatke, dodatne module i slične poboljšanja. Osim toga, rješavaju sve sigurnosne izazove i ugrađuju nove sigurnosne mehanizme. Stoga je od iznimne važnosti redovno održavati vaš WordPress kako biste osigurali sigurnost i stabilnost vaše web stranice.
Budući da je vaša web stranica već neko vrijeme bila neažurirana i nije imala odgovarajuću sigurnosnu zaštitu, postala je meta napada i na nju je instaliran zlonamjerni softver. Ovaj problem se manifestirao tako da bi, kada bi posjetitelj preko internetskog pretraživača posjetio vašu web stranicu, bio preusmjeren na sumnjive i zaražene web adrese. Ovo je rezultiralo znatno manjim brojem posjeta vašoj web stranici, kao i problemima na našem serveru, budući da su kompromitirane IP adrese prijavljivane od strane relevantnih internet sigurnosnih agencija.
Važno je napomenuti da mi nismo pružali uslugu održavanja vaše web stranice jer nismo imali formalni dogovor za takvu vrstu usluge. Svi troškovi koje ste imali prema nama ograničavali su se na godišnju naknadu za hosting i domenu.
Međutim, budući da se problem već dogodio, kako sa vašom web stranicom, tako i s brojnim drugima s kojima također nismo imali formalni dogovor o održavanju, bili smo prisiljeni samoinicijativno pristupiti rješavanju ovih problema, što nas je koštalo cijelu radnu sedmicu. Srećom, uspješno smo riješili te probleme i sada želimo uspostaviti način kako bismo izbjegli buduće slične situacije.
S obzirom da web stranica, bez odgovarajućeg održavanja i zaštite, gubi svoju svrhu i postaje ranjiva, želimo vam ponuditi dvije moguće opcije:
Opcija 1: Dobijate pristup C-Panelu (hostingu) i WP Admin panelu vaše web stranice, i od tog trenutka, nakon što vam predamo ispravnu web stranicu, naša odgovornost prestaje. Nastavljate plaćati samo godišnju naknadu za hosting/domen (oko 69 KM godišnje), a brigu o održavanju web stranice preuzimate sami ili prepuštate trećoj strani po vašem izboru. U ovoj opciji, također biste imali obavezu da nam jednokratno uplatite 50 KM kao naknadu za rješavanje problema koje ste imali s web stranicom.
Opcija 2: Brigu o održavanju i sigurnosti web stranice preuzimamo mi, za vrlo simboličnu mjesečnu naknadu od 10 KM (plaćanje unaprijed za godinu dana, ukupno 120 KM godišnje). Osim toga, uz naknadu za hosting/domen, ukupni godišnji troškovi za vašu web stranicu iznosili bi oko 190-200 KM. Važno je napomenuti da u troškove održavanja spadaju samo sigurnosne mjere kao što su ažuriranje WordPress verzije, dodataka, redovni backup podataka i slično, a ne izmjene sadržaja na web stranici kao što su dodavanje materijala, tekstova ili druge slične aktivnosti. Naknada za takve izmjene bi se definirala nakon procjene stvarnog vremena koje će biti potrebno za njihovu realizaciju.
ZA KORISNIKE WEB STRANICA S INTEGRIRANIM SISTEMOM ZA ONLINE NARUČIVANJE HRANE
Za korisnike koji koriste web stranice s integriranim sistemom za online naručivanje, godišnja naknada se povećava za 50 KM. Dakle, umjesto dosadašnjih 350 KM godišnje (od kojih je 250 KM bila naknada samo za pretplatu na sistem za naručivanje, dok je ostatak bio za pretplatu hostinga/domena), godišnja pretplata sada iznosi 400 KM.
Za korisnike koji koriste web stranice s dvije lokacije, godišnja naknada se povećava za 100 KM u odnosu na ugovorenu cijenu (na primjer, sa 480 KM godišnje na 580 KM godišnje).
Opcija 3: SOW (FoodBooking) – Toplo preporučujemo navedenim klijentima/restoranima da razmotre prijelaz na potpuno drugačiji model web stranice, poznat kao SOW (Sales Optimized Website). Ovaj model godišnje košta 499 KM, a uključuje sistem za online naručivanje, hosting i domenu (ako se kupuje nova domena). Ove web stranice su integrirane u FoodBooking platformu, izuzetno jednostavne za korištenje, visoko optimizirane, podržavaju više jezika, sigurne i dizajnirane kako bi se maksimalno povećala prodaja. Ovaj model web stranica koriste neki od najpopularnijih restorana u Bosni i Hercegovini, kao što su Limenka, Tuzla (www.limenka.ba), Le Coq, Banja Luka (www.lecoq.ba), La Perla, Sarajevo (www.laperla.ba), McMilano, Zenica (www.mcmilano.com), i mnogi drugi.
Važno je napomenuti da gore navedene promjene i dopune godišnjih naknada za održavanje web stranica ne utječu na postojeće i buduće korisnike SOW platformi, jer su navedeni modeli web stranica već osigurani od navedenih prijetnji i ne koriste WordPress platformu.
Molimo vas da nas u narednim danima kontaktirate radi finaliziranja dogovora vezanih za ponuđene opcije koje vam odgovaraju. Možete nas kontaktirati putem e-pošte na info@mediart.ba ili na brojeve telefona +387(0)61 450 277 i +387(0)61 361 057.
Unaprijed se zahvaljujemo na razumijevanju, ekspeditivnom odgovoru i ukazanom nam povjerenju.